Sådan fanger du kunderne med turistkørsel

19 August 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Som eksisterende firma, der begår sig med at foretage turistkørsel, så skal der en del til for at fange kunderne, men der er heldigvis små parametre, som man kan ændre og skrue på, så man kommer lidt foran de andre i køen med opmærksomheden.

Vi skal nærmere bestemt tale om din hjemmeside.

Alle turistkørsels-firmaer med respekt for sig selv har selvfølgelig en hjemmeside, og man kan sige, at selvom mange mennesker efterhånden handler via de sociale medier og ikke nærlæser en hjemmeside særligt meget, så er det specielt vigtigt at have en hjemmeside i forbindelse med dette erhverv.

Modsat andre firmaer, hvor man skriver en masse specfikationer om nogle varer, som man ikke kan være sikker på, at andre end nørder og virkelig gennemresearchede købere kigger på, så skal ens “webshop” og indhold på denne hjemmeside være noget, som er brugervenligt.

For langt de fleste bestiller turistkørsel via hjemmesiden, hvor man finder ens rejse, booker den, læser om bagage, rettigheder, aflæsning, pålæsning og videre, som man plotter ind i ens kalender.

Hvis den formular er alt for svært at hitte ud af, eller booking-metoden ikke er særligt brugervenlig, så kan du næsten være sikker på, at kunderne forlader din hjemmeside, før de har gennemført et køb.

Det handler om at gelejde dem helt fra tanken om at booke en rejse til rent faktisk at gennemføre den og ikke springe fra på noget tidspunkt i købsfasen.

Desuden skal hjemmesiden være skrevet til dine kunder og ikke til søgemaskiner, som mange firmaer gør for ranke højt i søgemaskinerne.

Her er kunderne interesseret i at nærlæse en god sjat informationer, som skal være stilet til dem og ikke mennesker, der måske aldrig læser hjemmesiden.

Det er jo et større beløb man lægger til den slags turistkørsler, så man skal føle sig i trygge og gode hænder fra start til slut.

More articles

04 March 2023

Teltudlejning