Hvorfor husker man Carglas så godt?

23 April 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi giver dig lige et par sekunder til at tænke dig frem til, hvordan Carglas har deres logo, hvad de laver med videre.

Selv hvis du er hårdnakket nok til at sige, at du stensikkert aldrig har hørt om firmaet før, så tror vi, at en lille afsløring udi, hvad der egentlig er med at gøre her, vil få dig til at indrømme, at du faktisk godt har hørt om det.

Og det selvom, du måske aldrig har haft brug for dem, ledt efter dem aktivt for dig selv eller andre eller tror, at du får behov for en eller flere af deres ydelser i den kommende fremtid.

For du kan jo bruge lidt tid på at besøge deres hjemmeside eller se en video-reklame med firmaet, hvilket vil være bedst i forbindelse med det kommende skriv.

Når du har gjort det, så sidder du formentlig tilbage og nynner deres kendingsmelodi, har indprentet dig deres logo og kan se det for dig selv i søvne.

Disse aspekter og mere til er grundene til, at man husker Carglas så godt.

Firmaet har fundet en strategi, der er langtidsholdbar, for hvis du får den fulde brandingoplevelse, hvor du ser deres videoer og ikke bare en statisk reklame og besøger deres værksted med service, så vil du opleve en sammenhængende fornemmelse, som der ikke er blevet ændret ved længe.

Og det er der ingen grund til, for deres formel fungerer.

Det er let at huske deres melodi, deres logo er let at genkende, og det går igen i mange former og faconer, når de bruger det til at brande sig selv.

Og så har de udsendt deres reklame på mange fronter og gjort det relativt offensivt, så de fleste mennesker er blevet udsat for dem.

Bare navnet alene, Carglas; ved man ikke, hvad der gemmer sig bag navnet, så kan man jo bare dele det op og oversætte det, og så har man en god indikation om, hvad der ydes med her.

More articles

04 March 2023

Teltudlejning