Vedligeholdelse af cykler kræver en del
Vi danskere er jo noget af en cykelnation, og det er ikke noget, der bare lige er opstået i løbet af nogle enkelte år.
Hvis du finder nogle af de ældste arkivbilleder frem fra en hvilken som helst stad i det danske land, så vil vi næste være sikker på, at du som minimum kan se en gammeldags cykel og måske endda en væltepeter eller to.
Der er sket en stor udvikling af cykler siden da, og man kan få dem i forskellige typer, der egner sig til bymiljøet, ladcykler, sofacykler, mountanbikes med videre.
Men et fællestræk ved alle disse cykler er jo, at de skal vedligeholdes, hvis man stadig agter at bruge dem i lang tid, og det gælder både, hvis man bruger få penge på en cykel til ens søn, eller man skal være professionel og investerer rigtig mange penge i en cykel, der næsten er tilpasset ens behov.
I gamle dage kunne de fleste mennesker som minimum lappe en cykel med let lappegrej, og det var desuden også forventet, at man kunne lave nogle af de mest almindelige reparationer på cyklerne hvis ikke på stedet, så i hvert fald, når man kom hjem.
For det første er cyklerne blevet så specialiseret, at man næsten hver gang skal have en ekspert indover til at se på sådan en cykel, når den er i stykker, fordi det kræver særligt grej, men man skal også have et godt resultat til følge, hvis man vil bruge cyklen længe – hvorfor det ikke altid er ens lappegrej med videre, der er det bedste at benytte sig af.
Man kan jo altid give ens cykel lidt WD40, holde den indendørs, når det regner, give den olie og sørge for, at den ikke ryster.
Men leder du både efter en ny cykel og skal have lavet reparationer af din forrige, så kan det anbefales at besøge: http://bicycleteech.dk/