Forandringsledelse på kortere eller længere sigt?
Det er jo klart, at hvis man ønsker forandringsledelse, så skal det jo være noget, som skaber foranderlige resultater, der kommer til at holde for bestandig og aldrig lader sig opløse igen.
Ellers vil det jo være spildte kræfter, hvis man iværksætter sådan en gennemgribende forandring i ens virksomhed eller ledelse generelt, hvis det bare er til at skulle stå på i en kort periode, fordi man lige skal gennem et bestemt punkt i ens virksomheds historie.
Hvis man vil have vedvarende forandring og dermed valuta for pengene, så bør man satse på noget forandringsledelse, der skaber vedvarende forandring.
Og netop det at få noget ud af det gør også, at man just har brug for folk udefra, der har forstand på den slags forandringsledelse, som kan hjælpe en til at blive guidet i den rigtige retning, om man så er en større samling af ledere, en bestyrelse, eller man måske er fordelt over flere afdelinger og virksomheder.
Dette kan man få hjælp med til fra https://www.cubion.dk/
Men det er jo også klart, at hvis man ønsker noget korrekt forandringsledelse, så er man ikke alene nødt til at skræddersy dette til den givne enhed, men man er også nødt til at kigge på, hvordan man ønsker forandringen implementeret, på hvilke områder og i hvilket omfang.
Noget forandringsledelse kan jo foregå på nogle enkelte punkter, mens andet måske kommer til at berøre hver eneste medarbejder.
Igen kan noget forandringsledelse også være noget, hvor man lægger delplaner for, hvad det skal skabe af forandring og på hvilke områder, mens man andre gange kigger flere år ud i fremtiden og sætter delmål for, hvad det skal skabe af forandring.
Det skal tilpasses til den enkelte ledelse, og det skal flugte med de planer, man har for firmaet, om man så kigger kort eller langt.